FacebookPixel

Spørgsmål og svar
om konti og betalinger

Her finder du svar på spørgsmål om konti og betalinger. Klik på spørgsmålet for at læse svaret.

Hvor hurtigt kan jeg overføre penge til en konto?

Der er tre muligheder, når du vil overføre penge til en konto i Danmark; Standard, samme dag og straks.
 
Standardoverførsel:
Beløbet overføres følgende bankdag. Denne mulighed vælges automatisk, når du laver en overførsel i netbank.
 
Sammedagsoverførsel:
Pengene overføres samme dag, hvis overførslen er godkendt inden kl. 12.30 samme dag.
 
Straksoverførsel:
Pengene overføres inden for få sekunder.

Eventuelle gebyrer vil fremgå af prisbogen, se under serviceydelser.


Hvordan bestiller jeg mønter?

Du kan bestille mønter i Kundeservicecentret på Amager Landevej 56, 2770 Kastrup.


Hvordan indsætter jeg penge?

Du kan indsætte penge i Kundeservicecentret, Amager Landevej 56, 2770 Kastrup eller via en døgnboksaftale.


Hvordan finder jeg ud, hvad jeg har tilbage efter mine regninger er betalt?

Hvis alle dine regninger ligger som faste overførsler i Netbank eller er tilmeldt betalingsservice, kan du til enhver tid se din disponible saldo i Netbank for den næste måned.

 

Log på Netbank – vælg en konto - tryk på "likviditet" øverst oppe. Her kan du så vælge en periode og trykke på ok. Herefter vil dit disponible beløb blive vist.

 

Bemærk at det disponible beløb ikke tager højde for fremtidige indtægter eller fremtidige BS-aftaler, og du bør derfor med jævne mellemrum manuelt beregne dit disponible beløb.


Hvordan indsætter jeg en check?

Checks kan ekspederes i Kundeservicecentret, Amager Landevej 56, 2770 Kastrup.


Hvordan indsætter jeg penge i døgnboks?

For at indsætte penge via døgnboks skal du have en døgnboksaftale med en af bankens filialer. Kontakt venligst den filial, hvor du ønsker at oprette en døgnboksaftale. Du kan se her, hvilke filialer der tilbyder døgnboks.


Hvordan hæver jeg penge?

Du har følgende to muligheder:

1. Brug en af bankens automater

2. Benyt kasseekspeditionen i Kundeservicecentret på Amager Landevej 56, 2770 Kastrup
Bemærk at du kan hæve helt op til 20.000 kr. pr. døgn kontant ved kassen. Beløb over dette skal bestilles med to dages varsel. Bestil beløb her.
 


Skal jeg bestille pengene i forvejen, hvis jeg ønsker at hæve store beløb kontant?

I Kundeservicecentret på Amager Landevej 56, 2770 Kastrup, kan du hæve op til 20.000 kr. pr. døgn kontant ved kassen. Beløb over dette skal bestilles med to dages varsel. Bestil beløb her
 


Hvor finder jeg mit kontonummer?

Du kan finde dit kontonummer følgende fem steder:

1. I din Netbank
Log på netbank – kontonummeret står på kontooversigten under den enkelte konto
 
2. På dit Visa/Dankort

3. På dit hævekort

4. På dit MasterCard Debit

5. På din kontoudskrift


Hvordan ændrer jeg min NemKonto?

Du har følgende to muligheder:

1. www.nemkonto.dk
Log ind på selvbetjening – skriv dit registreringsnummer og kontonummer – tryk på gem.

2. Kontakt banken


Hvordan bliver min konto til en NemKonto?

Du har følgende to muligheder:
 
 
Log ind på selvbetjening – skriv dit registreringsnummer og kontonummer – tryk på gem.

2. Kontakt banken


Hvordan overfører jeg penge til udlandet?

Du har to muligheder:

1. Overfør via Netbank
Det er nemt  at overføre penge til udlandet via Netbank. Log på Netbank – vælg "Betal og overfør" – og tryk så på "Overførsel til udlandet". Du kan finde en vejledning til netbank her.

2. Overfør i din filial


Hvordan ser jeg saldoen på en konto?

Du har følgende fire muligheder

1. Se saldoen i din Netbank
Log på netbank, hvor du får vist en oversigt over dine konti på forsiden.

2. Se saldoen i din Mobilbank
Log på Mobilbank, hvor du får vist en oversigt over dine konti på forsiden.

3. Få saldoen oplyst via SMSbank
Skriv:S (mellemrum) DIT KONTONUMMER (mellemrum) DIN PERSONLIGE KODE og send beskeden til 50190.

4. Få saldoen oplyst i en BankNordik automat
Indsæt dit kort – indtast din kode – tryk på anden funktion – tryk på saldoforespørgsel.


Hvordan overfører jeg et beløb til en anden konto i Danmark?

Det nemmeste og hurtigste er at overføre via Netbank eller Mobilbank.
 
Log på - vælg "Betal og overfør" - og tryk på "Overfør". Du kan finde en vejledning til netbanken her.
 
Du kan også læse mere samt tilmelde dig Netbank her.

Alternativt kan du overføre i Kundeservicecentret på Amager Landevej. Bemærk dog, at ved overførsel i Kundeservicecentret må du forvente en ekspeditionstid på op til tre bankdage, før overførslen er gennemført.


Hvordan betaler jeg et giro- eller indbetalingskort?

Du har to muligheder:

1. Betal via Netbank eller Mobilbank
Det er nemt og meget billigere at betale dit giro- eller indbetalingskort via Netbank. Log på Netbank – vælg "Betal og overfør" – og vælg "Betal indbetalingskort". Du kan finde en vejledning til netbanken her.
 

2. Betal i din filial
Du kan også møde op personligt i din filial og få det betalt. Bemærk dog, at ved betaling i din filial må du forvente en ekspeditionstid på op til tre bankdage, før betalingen er gennemført.


Hvordan opretter jeg en fast kontooverførsel?

Du har følgende to muligheder:

1. Netbank
Log på Netbank - klik på "Aftaler" – vælg "Opret fast overførsel".

2. Kontakt banken


Hvor finder jeg en oversigt over mine betalingsaftaler?

Du har følgende to muligheder:
 
 
1. I Netbank
Log på Netbank - klik på "Aftaler" - vælg "Betalingsaftaler".
 


Hvordan bestiller jeg valuta?

Valuta kan bestilles via hjemmesiden.


Hvordan giver jeg fuldmagt til min konto?

Du samt fuldmagtshaver bedes møde op i din filial og medbringe legitimation.


Hvor finder jeg bankens SWIFT/BIC kode?

Bankens SWIFT/BIC kode er BANODKKK og kan til enhver tid ses nederst på bankens hjemmeside www.banknordik.dk.


Hvor finder jeg mit IBAN-nummer?

Du kan finde dit IBAN-nummer følgende tre steder:

1. I Netbank
Log på Netbank – tryk på funktionsmenuen (de tre prikker) ud for den konto, som du skal se IBAN-nummeret på  - vælg "kontovilkår".

2. I Mobilbank
Log på Mobilbank – vælg den konto, som du vil se IBAN-nummeret på - tryk på "vilkår" nederst til venstre.
 
3. På dit kontoudskrift 
Du kan se det på dit kontoudskrift, enten i e-Boks eller i papirform.


Hvor får jeg en oversigt over mine konti?

Du har følgende to muligheder:

1. I Netbank
Log ind i netbanken. Vælg "Konti og kort" - tryk på "Kontooversigt".

2. På din årsoversigt


Hvor ser jeg bevægelserne på min konto?

Du har følgende fire muligheder:

1. Du kan se alle bevægelser i Netbank
Log på Netbank – vælg konto

2. Du kan se alle bevægelser i Mobilbank
Log på Mobilbank – vælg konto.

3. Du kan se de sidste posteringer i automaten
Indsæt dit kort – indtast din kode – vælg anden funktion.

4. SMSbank
Hvis du har SMSbank, kan du også få en oversigt over de seneste bevægelser der.


Hvor ser jeg, hvilke gebyrer jeg betaler?

Du har følgende tre muligheder:

1. På den årlige gebyroversigt der bliver tilsendt i januar

2. I netbank kan du se de skyldige gebyrer, der endnu ikke er blevet trukket
Log på Netbank – tryk på funktionsmenuen (de tre prikker) ud for den konto, som du skal se gebyrer for - vælg "kontovilkår".

3. Kontakt banken


Hvor ser jeg renten på min konto?

Du har følgende tre muligheder:

1. I Netbank
Log på Netbank – tryk på funktionsmenuen (de tre prikker) ud for den konto, som du skal se renten på  - vælg "kontovilkår".

2. I Mobilbank
Log på Mobilbank – vælg den konto, som du vil se renten på - tryk på "vilkår" nederst til venstre.

3. Kontakt banken


Hvordan bestiller jeg en kontoudskrift?

Du har følgende to muligheder:

1. Netbank
Fra den 6. oktober 2014 modtager alle kunder i BankNordik, som er over 18 år, kontoudskrifter i Netbank. Hvis du fik leveret kontoudskrifter til din e-Boks inden den 6. oktober 2014, vil du kunne fremfinde kontoudskrifter fra før denne dato i din e-Boks.

2. Kontakt banken


Hvordan får jeg talt mine mønter?

I din filial. Bemærk dog at beløbet først bliver bogført næste dag.


Accepter cookies fra vores hjemmeside

Vores hjemmeside bruger cookies til at spore din adfærd og til at forbedre din oplevelse på sitet.

Du kan altid slette gemte cookies ved at besøge de avancerede indstillinger for din browser.

Du kan læse mere om cookies her.

Tillad ikke cookies Tillad kun funktionelle cookies Tillad alle cookies