FacebookPixel

Spørgsmål og svar
om Netbank

Her finder du svar på spørgsmål om Netbank. Klik på spørgsmålet for at læse svaret.

Hvor meget kan jeg overføre i netbanken?

Du kan overføre så meget, som du har stående på din konto.   

Dog vil du modtage en sikkerheds-sms med en kode, hvis du ønsker at overføre større beløb. Hvis du ikke har angivet et mobilnummer i netbanken, kan du ikke overføre større beløb. Du angiver dit mobilnummer i netbanken under "indstillinger/brugeroplysninger". Når du har angivet dit mobilnummer, skal du kontakte vores kundeservice på tlf. 76 97 80 00, så vi kan lave de sidste rettelser, så du kan overføre større beløb.  


Er min computer/tablet klar til Netbank?

tjekbank.dk kan du se, om din computer eller tablet er klar til Netbank. På siden kan du også finde nyttige vejledninger og links.


Hvordan tilmelder jeg mig Netbank?

Du tilmelder dig Netbank ved at kontakte banken på hjemmesiden eller på tlf. 76 97 80 00.


Hvordan underskriver jeg min netbankaftale digitalt?

For at underskrive din netbankaftale digitalt, skal du gå ind i dit underskriftsrum på www.banknordik.dk. Underskriftsrummet finder du i øverste højre hjørne ved at vælge linket "Log på" og herefter "Aftaler til underskrift". Du kan se en komplet vejledning her.


Hvordan logger jeg på Netbank?

Du finder et link til Netbank øverst i højre hjørne på banknordik.dk. Indtast dit bruger-id og adgangskode. Indtast herefter en kode fra dit nøglekort.


Hvor finder jeg hjælp til Netbank?

 
Hvis du har brug for yderligere hjælp til din Netbank, er du naturligvis meget velkommen til at kontakte Kundeservice for support på tlf. 76 97 80 00 alle hverdage kl. 8.00 - 22.00, lørdag, søndag og helligdage kl. 11.00 - 20.00 samt 24. dec., 31. dec., og 1. jan. kl. 10.00 - 14.00.


Hvad kan jeg bruge Netbank til?

I netbanken kan du betale regninger, overføre penge, se din saldo, lave budget, oprette og ændre betalingsaftaler, handle med værdipapirer og meget mere.


Skal jeg installere noget for at bruge Netbank?

Nej, du behøver ikke installere noget for at bruge Netbank. Du finder et link til netbanken øverst til højre på denne hjemmeside.


Hvad er fristen for at lave overførsler, hvis pengene skal overføres samme dag?

 
  • Overførsler mellem egne konti i BankNordik, som du godkender inden kl. 19.30, bliver bogført samme dag.
  • Overførsler til andres konti i BankNordik, som du godkender inden kl. 19.30, er til rådighed på modtagerens konto samme bankdag*
  • Standardoverførsler til konti i andre pengeinstitutter, som du godkender senest kl. 19.30, er til rådighed på modtagers konto næstkommende bankdag.
  • Sammedagsoverførsler** på en bankdag til konti i andre pengeinstitutter, som du godkender samme dag senest kl. 12.30, er til rådighed på modtagers konto samme bankdag.
  • Straksoverførsler** på en bankdag til konti i andre pengeinstitutter kan udføres døgnet rundt alle årets dage. Pengene er på modtagers konto efter få sekunder.
  • Indbetalingskort, som du godkender senest kl. 19.30, er modtagers pengeinstitut i hænde næste bankdag.
 
Overførsler og betalinger til udlandet
  • Overførsler til konti i udlandet, du godkender inden kl. 13.00, er til rådighed overfor BankNordiks korrespondentbanker hhv. 2 eller 1 bankdag frem.
 
*Bankdag: er alle hverdage, hvor bankerne har åbent. Lørdage, søndage, helligdage samt Juleaftensdag og Grundlovsdag er ikke bankdage.
**Kontooverførsler udført som en sammedagsoverførsel eller straksoverførsel, er gratis for kunder tilmeldt BankNordiks kundeprogram Nordik360 og Private Banking. Øvrige kunder kan tilvælge funktionen mod et gebyr. Gældende priser for BankNordiks services fremgår af
prisbogen.


Jeg får en fejlmeddelelse, når jeg vil bruge netbanken
Accepter cookies fra vores hjemmeside

Vores hjemmeside bruger cookies til at spore din adfærd og til at forbedre din oplevelse på sitet.

Du kan altid slette gemte cookies ved at besøge de avancerede indstillinger for din browser.

Du kan læse mere om cookies her.

Tillad ikke cookies Tillad kun funktionelle cookies Tillad alle cookies