BankNordik løfter toplinjen

BankNordik har netop præsenteret regnskabet for årets første tre kvartaler, og på trods af presset på rentemarginalen øgede banken driftsindtægterne med 2 % til 486 mio. kroner sammenlignet med samme periode sidste år. En nettotilgang af kunder og større aktivitet hos eksisterende kunder har været med til at drive væksten på toplinjen.

BankNordik, der siden 2016 udelukkende har koncentreret sig om privatkundemarkedet i Danmark, kunne i dag fremlægge endnu et solidt regnskab for årets tre første kvartaler. Særligt formidlingen af realkreditlån, som steg med 7 % til 12,9 mia. kr. pr. 30. september 2019, og øgede gebyr- og provisionsindtægterne, der steg med 8 % i 1.-3. kvartal 2019, har bidraget til den voksende toplinje.

“Vi er tilfredse med udviklingen i forretningen for årets tre første kvartaler, hvor vi er lykkedes med at tiltrække nye kunder, samtidigt som aktiviteten på eksisterende kunder er øget. Selvfølgelig er vi hjulpet af en større konverteringsbølge på realkreditlån, men at vi øger vores engagement hurtigere end den generelle markedsudvikling er i høj grad et resultat af vores kundestrategi, som har medført, at vi er kommet tættere på den enkelte kunde og i højere grad inddrages i rådgivningen om væsentlige økonomiske beslutninger,” siger BankNordiks administrerende direktør Árni Ellefsen.

Kernen i BankNordiks kundestrategi er en klar ambition om at være blandt branchens bedste til at fastholde eksisterende kunder og tiltrække nye kunder gennem relevante og tidssvarende produkter samt en rådgivning, som alle kan forstå. Netop let og forståelig rådgivning har været et centralt greb for BankNordik til at hæve kundetilfredsheden, der for tredje gang i dette efterår har rullet deres store volapykfri-kampagne ud.

“Det skal være nemt og trygt at være kunde hos os. Det betyder dels, at vi har taget et opgør med en række uforståelige fagtermer og begreber, så vores kunder kan forstå vores rådgivning og vores kommunikation, dels at vi løbende udvikler vores løsninger digitalt og lancerer grønne produkter, der kan imødekomme den bæredygtige dagsorden, som fylder mere og mere i mange danskeres bevidsthed,” siger Árni Ellefsen.

Udover at øge kundetilfredsheden og arbejde fokuseret med helhedsrådgivning arbejder BankNordik også målrettet med at sænke bankens omkostninger, der er faldet to kvartaler i træk fra 120 mio. kroner i første kvartal til 116 mio. kroner i tredje kvartal. Dette fokus fortsætter ændret ifølge Árni Ellefsen, der også glæder sig over tilbageførte nettonedskrivninger på hele 80 mio. kr. i 1.-3. kvartal 2019.

BankNordik har nyligt opjusteret forventningerne til nettoresultatet for 2019 fra det tidligere udmeldte interval på 150-180 mio. kr. til 170-210 mio. kr. som følge af øgede gebyr- og provisionsindtægter og indtægter fra forsikringsvirksomhed samt fortsat tilbageførsel af nedskrivninger.

For mere information, kontakt venligst
Árni Ellefsen, adm. direktør, tlf. (+298)230348

Vil du høre mere om, hvad vi kan gøre for dig?

Ring til os på

76 97 80 00

... eller send en besked