En mand ser på BankNordiks hjemmeside på sin laptop og mobil

BankNordik har vundet pris for bedste digitale kundeløsninger

I dag blev det offentliggjort, at BankNordik har vundet prisen for bedste digitale kundeløsninger i forbindelse med konferencen Årets Digitale Finansvirksomhed. Banken fik desuden en 2. plads i den samlede kåring.

Årets Digitale Finansvirksomhed blev i år afholdt for 5. år i træk, hvor fokus sættes på den digitale udvikling i finanssektoren. På konferencen kåres de bedste finansvirksomheder og anerkendes dermed for deres arbejde med at forbedre den digitale oplevelse for kunderne. Selvom selve konferencen i år blev aflyst på grund af COVID-19, blev vinderne kåret. BankNordik vandt prisen for de bedste digitale kundeløsninger og fik desuden en 2. plads i den samlede kåring af årets digitale finansvirksomhed i kategorien “Mellemstore pengeinstitutter”.

”Vi er utrolig glade og stolte af prisen for Bedste Digitale Kundeløsning. Vi har arbejdet målrettet med den digitale udvikling i BankNordik for at skabe en bedre kundeoplevelse med hurtigere ekspeditionstid og bedre kvalitet, så det er et stort skulderklap at blive anerkendt for netop det. Digitale løsninger spiller en central rolle, når vi skal skabe bedre kundeoplevelser. Vores digitale ambition og strategi er at give alle vores privatkunder en enkel, let og problemfri dagligdag,” siger Turið F. Arge, forretningsdirektør i BankNordik. 

Bedste digitale kundeløsninger

BankNordik fik gode anmeldelser for arbejdet med udviklingen af den nye Netbank, som kunderne får lov til at tage i brug i løbet af 2021. Den nye Netbank kommer til at have flere funktioner, der vil gøre det nemmere og enklere for kunderne at kommunikere med banken og at ordne deres banksager digitalt. Udover arbejdet med Netbank får BankNordik også gode anmeldelser for hjemmesiden, digital kommunikation og arbejdet med sociale medier.

Årets Digitale Finansvirksomhed

BankNordik har også udviklet andre digitale løsninger, der gør det muligt at give kunderne en smidig og hurtig betjening. Fx har banken udviklet en robot med 100 færdigheder, der hjælper med den interne procesoptimering. Robotten opretter produkter og aftaler automatisk, og den blev anvendt over tre millioner gange i første halvår af 2020. I 2019 blev den anvendt over to millioner gange. I arrangørernes begrundelse for prisuddelingen fremhæves BankNordiks arbejde med robotteknologi. 

BankNordik kommer til at fortsætte arbejdet med at forbedre kundeoplevelsen ved at give bedre selvbetjeningsmuligheder samt skabe en mere personlig, målrettet og relevant kommunikation.

Vil du høre mere om, hvad vi kan gøre for dig?

Ring til os på

76 97 80 00

... eller send en besked