Få hjælp til dit kort

Sådan gør du
Spær, aktiver eller bestil kort
Sådan spærrer du dit kort
Hvis du har mistet dit kort, skal du hurtigst muligt sørge for at spærre kortet.
Gør det selv eller ring til os
Du kan selv spærre dit kort i Netbank eller Mobilbank. Alternativt kan du henvende dig til os eller Nets.
Hjælp til spærring af kort i bankens åbningstid
- Ring på 76 97 80 00
Mandag - fredag kl. 9-16
Torsdag kl. 9-17 - Henvend dig til din filial i filialens åbningstid
Mandag - fredag kl. 10-16
Torsdag kl. 10-17
Hjælp til spærring af kort uden for bankens åbningstid
- Spærring af Visa/Dankort, Dankort eller Hævekort
Ring på telefon: 44 89 29 29
- Spærring af Mastercard
Ring på telefon: 44 89 27 50
Når du taler med Nets, bedes du oplyse:
- Navn
- Adresse
- Dit pengeinstitut
- Kortnummer, kontonummer eller cpr.nr.
Kortet bliver herefter spærret og kan ikke længere benyttes.
Sådan aktiverer du dit kort
Du aktiverer kortet via telefon:
- Ring til Nets Kortaktivering på 44 89 73 50
- Indtast kortnummeret (16 cifre på kortets forside) – og afslut med #
- Indtast dit 5-ciftrede aktiveringsnummer, som er 0 (Nul) efterfulgt af de sidste 4 cifre i dit CPR-nummer. Afslut med #.
Du får herefter beskeden: “Kortet er nu aktiveret”.
Det er vigtigt, at du aktiverer det nye kort hurtigst muligt. Hvis du ikke gør det, vil kortet blive slettet og eventuelle forsikringer vil ophøre.
Når du får et nyt kort skal du huske
- at kontrollere, at oplysningerne på kortet er korrekte
- at underskrive dit nye kort med det samme
- at tilmelde dig Mastercard ID Check eller Verified by Visa på nets.eu/sikkernethandel
- at dit nye kort har nyt kortnummer – husk derfor at ændre dette, hvis du har tilmeldt dig BroBizz, tidsskriftsabonnementer, mobilparkeringsløsninger, iTunes m.m.
Bestil kort
Udfyld nedenstående ansøgningsskema og aflever det i banken. Vi behandler din ansøgning hurtigst muligt. Kortet oprettes efter normal kreditvurdering.
Ofte stillede spørgsmål om
Betalingskort
Hvordan spærrer jeg mit kort?
Du kan selv spærre dit kort i Netbank eller Mobilbank. Alternativt kan du henvende dig til os eller Nets.
Hjælp til spærring af kort i bankens åbningstid
Ring på 76 97 80 00
Mandag - fredag kl. 9-16
Torsdag kl. 9-17
Henvend dig til din filial i filialens åbningstid
Mandag - fredag kl. 10-16
Torsdag kl. 10-17
Hjælp til spærring af kort uden for bankens åbningstid
Spærring af Visa/Dankort, Dankort eller Hævekort
Ring på telefon: (+45) 44 89 29 29
Spærring af Mastercard
Ring på telefon: (+45) 44 89 27 50
Når du taler med Nets, bedes du oplyse:
- Navn
- Adresse
- Dit pengeinstitut
- Kortnummer, kontonummer eller cpr.nr.
Kortet bliver herefter spærret og kan ikke længere benyttes.
Brug samme pinkode til alle kort
Du har mulighed for at få samme pinkode til alle dine betalingskort. Så behøver du kun huske én kode til dit
- Dankort
- Visa/Dankort
- Mastercard Kredit
- Mastercard Debit
Hvis du er i tvivl om, hvilket kort der skal være styrende for valg af pinkode, kan du kontakte os, så hjælper vi dig videre.
Hvor meget kan jeg bruge på mit kort?
Når du bruger dit kort herhjemme og i udlandet, er der en række beløbsgrænser og gebyrer, du skal være opmærksom på – både ved kontanthævninger samt køb i fysiske forretninger og netbutikker.
Hvornår afregnes forbruget på mit Mastercard?
Hvis du har et Mastercard, hvor hele saldoen afregnes hver måned, beregnes den månedlige betaling ud fra den saldo, der er på kontoen den syvendesidste bankdag i måneden. Det er ofte – men ikke altid - den 20. eller 21. måneden. Betaling af beløbet sker den 1. bankdag måneden efter.
Eksempel: Hvis du i januar måned har brugt 1.500 kr. den 10., 300 kr. den 13. og 1.000 kr. den 27., vil du skulle betale 1.800 kr. den første bankdag i februar. De 1.000 kr., du brugte den 27., medregnes først i betalingen i marts.
Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt min pinkode?
Hvad gør jeg, hvis mit kort ikke virker?
Hvad skal jeg gøre for at tage mit nye kort i brug?
Skal jeg gøre noget, når jeg får nyt kort?
Se hvor du typisk skal ændre kortoplysninger her
Hvilke forsikringer har jeg på mit kort?
Der er tilknyttet forsikring til en række betalingskort fra BankNordik.
Læs om forsikringerne her:
Der er ikke forsikring til Mastercard Debit Standard og Visa/Dankort.
Hvor kan jeg se en oversigt over mine kort?
Log på Netbank – tryk på konti og kort – vælg kortoversigt.
Hvordan ansøger jeg om kort?
For at ansøge om et kort skal du udfylde et ansøgningsskema og kontakte banken.
Hvordan genbestiller jeg et kort?
Hvornår modtager jeg mit bestilte kort?
Hvordan aktiverer jeg mit kort?
Du aktiverer kortet via telefon:
- Ring til Nets Kortaktivering på 44 89 73 50
- Indtast kortnummeret (16 cifre på kortets forside) – og afslut med #
- Indtast dit 5-ciftrede aktiveringsnummer, som er 0 (Nul) efterfulgt af de sidste 4 cifre i dit CPR-nummer. Afslut med #.
- Du får herefter beskeden: “Kortet er nu aktiveret”.
Det er vigtigt, at du aktiverer det nye kort hurtigst muligt. Hvis du ikke gør det, vil kortet blive slettet og eventuelle forsikringer vil ophøre.
Når du får et nyt kort skal du huske:
- at kontrollere, at oplysningerne på kortet er korrekte
- at underskrive dit nye kort med det samme
- at tilmelde dig Mastercard ID Check eller Verified by Visa på nets.eu/sikkernethandel
- at dit nye kort har nyt kortnummer – husk derfor at ændre dette, hvis du har tilmeldt dig BroBizz, tidsskriftsabonnementer, mobilparkeringsløsninger, iTunes m.m.
Hvad gør jeg, hvis mit kort er blevet misbrugt eller er blevet væk?
Hvis dit kort er blevet misbrugt eller er blevet væk, skal du med det samme spærre det.
Du kan selv spærre dit kort i Netbank eller Mobilbank. Alternativt kan du henvende dig til os eller Nets.
Hjælp til spærring af kort i bankens åbningstid
Ring på 76 97 80 00
Mandag - fredag kl. 9-16
Torsdag kl. 9-17
Henvend dig til din filial i filialens åbningstid
Mandag - fredag kl. 10-16
Torsdag kl. 10-17
Hjælp til spærring af kort uden for bankens åbningstid
Spærring af Visa/Dankort, Dankort eller Hævekort
Ring på telefon: (+45) 44 89 29 29
Spærring af Mastercard
Ring på telefon: (+45) 44 89 27 50
Når du taler med Nets, bedes du oplyse:
- Navn
- Adresse
- Dit pengeinstitut
- Kortnummer, kontonummer eller cpr.nr.
Kortet bliver herefter spærret og kan ikke længere benyttes.