Betal med mobilen

Med et betalingskort fra BankNordik har du mulighed for at betale med din smartphone. Det kræver blot, at du downloader appen My Wallet, og så kan du efterfølgende registrere dit Dankort eller Mastercard i appen.

På en Android telefon virker My Wallet både til Dankort, Visa/Dankort og Mastercard. På en iPhone virker My Wallet til Dankort – de øvrige kort forventes at kunne tilknyttes i sensommeren 2018. 

Samme kort – bare smartere

Med Wy Wallet bliver dit betalingskort endnu smartere – og din hverdag en hel del nemmere.

Du slipper eksempelvis for at vende om, hvis du er kommet ud af døren uden dit fysiske kort. Med My Wallet ligger kortet nemlig altid klar digitalt i din mobil, skjult bag en kode du selv har valgt eller dit fingeraftryk. I de tilmeldte butikker betaler du nemt og sikkert – præcis som hvis du brugte dit fysiske kort.

Det er nemt at få kort på mobilen

Så længe du har en smartphone, er du klar til at betale med kort på mobilen. Du skal blot følge disse tre lette trin:

  • Søg på "My Wallet Bank" og download appen, hvor du plejer at downloade apps.
  • Når du har valgt din bank tilføjer du dit kort i appen. Du skal kun gøre det, første gang du bruger appen.
  • Vælg en kode til kortet, som kun du kender. Så er du klar.

Det er nemt at betale med My Wallet, når du står nede i butikken. Du skal blot sørge for at have slået Bluetooth (iPhone) eller NFC (Android) og meddelelser til og så holde din mobil hen til terminalen. Er beløbet over 350 kroner, skal du godkende betalingen på din mobil med den kode, du har valgt eller dit fingeraftryk. Er beløbet under 350 kroner, behøver du ikke koden – ligesom når du betaler kontaktløst.

Se mere om hvordan du bruger My Wallet i denne video.

Hvorfor kort på mobilen?

Der er to gode grunde til at få dit betalingskort på mobilen. Det er nemlig både sikkert og nemt.

Sikkert

Da det kontaktløse Dankort blev indført i 2015, fik svindlere sværere ved at aflure din pinkode – så længe beløbet er under 350 kroner, skal du nemlig ikke indtaste den. Den grænse gælder også, når du betaler med kort på mobilen.

Samtidig er dit kort på mobilen gemt bag fingeraftryk og/eller koder, som gør det endnu sværere at få fat i, end hvis det ligger i din lomme.

Nemt

Vi danskere har mobilen på os helt op til 95% af vores vågne timer. Det gør sig ikke gældende for vores tegnebøger. Derfor giver det god mening at slå de to ting sammen, så dit kort altid er indenfor rækkevidde.

Når du samtidig kan have alle dine betalingskort samme sted, er der endnu mindre grund til at skulle medbringe (og huske) en pung, hvis du bare lige hurtigt skal ud at handle.

Ofte stillede spørgsmål om

My Wallet

Hvad kræver det at få My Wallet?

Har du en Android-telefon, skal du bruge følgende:

  • NemID
  • En smartphone med NFC-antenne
  • Android styresystemet Lollipop 5.0 eller nyere
  • Appen My Wallet, som du kan downloade via Google Play
  • Et dansk betalingskort udstedt til dig, som fremgår af kortlisten

Har du en iPhone, skal du bruge følgende:

  • NemID
  • En iPhone 4S eller nyere, med min. iOS version 9.
  • Appen My Wallet, som du kan downloade via App Store
  • Et dansk betalingskort udstedt til dig, som fremgår af kortlisten
Hvordan kommer jeg i gang?

Du kan lægge betalingskort i My Wallet fra alle de pengeinstitutter, der står på listen over pengeinstitutter i menuen. Du kan kun lægge de kort over, som bliver vist på listen, når du ønsker at tilføje kort. Dit pengeinstitut kan begrænse, hvilke betalingskort du kan lægge i My Wallet.

Første gang du tager My Wallet i brug, bliver du bedt om:

  • at læse og acceptere reglerne
  • at vælge dit pengeinstitut fra listen i menuen. Hvis du er kunde i flere pengeinstitutter, kan du kun vælge ét pengeinstitut af gangen
  • at identificere dig med NemID
  • at vælge det eller de betalingskort, du ønsker at have i My Wallet som virtuelle betalingskort
  • at vælge en pinkode til dine virtuelle betalingskort. Du kan altid ændre pinkoden under indstillingerne. Pinkoden må ikke være den samme som din kode til din mobiltelefon eller udelukkende ens eller fortløbende tal, eksempelvis 1111 eller 1234.
Hvad med sikkerheden?
Skulle der ske et misbrug, vil du være ligeså godt dækket, som når du benytter betalingskort.
Hvordan foregår betalingen med mobilen?
På en Android-telefon foregår betalingen stort set som med de fysiske kontaktløse kort. Du holder mobilen hen til terminalen og godkender betalingen uden fysisk kontakt.

Betalingen på en iPhone, sker ved enten Bluetooth eller ved scanning af QR-kode. Det sker også kontaktløst.

Fælles for begge løsninger er, at der ikke kræves pinkode ved køb under 200 kr. Ved køb over 200 kr. skal du indtaste en pinkode på mobilen. På My Wallet til iPhone, kan du også godkende med Touch ID (fingeraftryk), i stedet for at bruge pinkode.
Hvordan godkender jeg betalinger med Touch ID?
I My Wallet til iPhone, kan du godkende betalinger med Touch ID, når betalingen er større end 200 kr. Du skal aktivere Touch ID for det enkelte kort. Det gør du under "Kort" og vælger det betalingskort du vil du vil aktivere. Du kan aktivere Touch ID, for alle dine kort i My Wallet.
Hvordan betaler jeg med låst skærm på min iPhone?
Med My Wallet til iPhone kan du betale med låst skærm. Du aktiverer funktionen "Altid klar til betaling" i "Indstillinger" i My Wallet. Du skal også give My Wallet tilladelse til, altid at måtte anvende Lokalitetstjenester. Med My Wallet til Android, kan du betale med låst skærm som standard, men du kan ændre dette i "Betalingsmåde" under "Indstillinger". For at kunne betale med låst skærm, skal du vælge "Altid klar til betaling".
Hvorfor skal jeg tage mobilen frem i butikken i stedet for mit kort?

Mange tjekker beskeder på mobilen, mens de venter i køen, så de har allerede mobilen i hånden – og vi tror, at stadig flere vil foretrække at betale med den. Og har du allerede prøvet et kontaktløst kort, ved du jo, hvor let det er.

Men adfærd ændrer sig ikke fra dag til dag. Det sker over tid. Og du skal først og fremmest se den nye wallet som et alternativ til de fysiske kort, du er vant til at betale med.

Kan jeg også bruge løsningen i udlandet?
Løsningen til Android-telefoner fungerer på samme måde som kontaktløse kort og kan anvendes i forretninger, der tager mod kontaktløse betalinger herhjemme og udlandet.

Løsningen til iPhones, kan kun bruges i Danmark.

Se også

Kontaktløs betaling

Gode råd om kort

To betalingskort og en hængelås ligger på et tastatur

Pas på dit kort

Vil du bestille et kort?

Ring til vores Kundeservice på

76 97 80 00

... eller send en besked