Mastercard Gold

Mastercard Gold er for dig, der rejser meget og gerne vil have de gode forsikringer med i bagagen. Mastercard Gold kan bruges over 29 mio. steder i hele verden. Alene i Danmark kan kortet bruges i tusindvis af supermarkeder, butikker og på nettet. 

Med Mastercard Gold får du automatisk op til 42 dages rentefri kredit. Det månedlige forbrugsmaksimum er 50.000 kr.

Mastercard Gold

  • Kredit på 50.000 kr.
  • Kontanthævning pr. døgn: 6.000 kr.
  • Rejseforsikring
  • Produktforsikring

Det får du også med Mastercard Gold 

Tryghed på rejsen

Du får en god rejseforsikring med dit Mastercard Gold, som giver dig tryghed på rejsen. Kortet dækker bl.a. bagageforsinkelse, hjemtransport, rejseulykke m.m. Rejsen behøver ikke være betalt med kortet.

Har du behov for en udvidelse af de eksisterende forsikringsdækninger på kortet, er der også mulighed for at tilkøbe dette.

Produktforsikring

Du får en forlænget produktforsikring, som forlænger reklamationsretten for udvalgt forbrugerelektronik og hårde hvidevarer med op til tre år. Varen skal være betalt med kortet.

Familiekort

Til et Mastercard kreditkort kan du få familiekort til din ægtefælle/samlever og dine hjemmeboende børn over 18 år. Der er ingen forsikringer eller tillægsydelser på familiekort.

 

Godt at vide om kort

Hvordan spærrer jeg mit kort?

Du kan selv spærre dit kort i Netbank eller Mobilbank. Alternativt kan du henvende dig til os eller Nets.

Hjælp til spærring af kort i bankens åbningstid

Ring på 76 97 80 00
Mandag - torsdag kl. 9-19
Fredag kl. 9-16

Henvend dig til din filial i filialens åbningstid
Mandag - fredag kl. 10-16
Torsdag kl. 10-17

Hjælp til spærring af kort uden for bankens åbningstid

Spærring af Visa/Dankort, Dankort eller Hævekort
Ring på telefon: (+45) 44 89 29 29

Spærring af Mastercard
Ring på telefon: (+45) 44 89 27 50

Når du taler med Nets, bedes du oplyse:

  • Navn
  • Adresse
  • Dit pengeinstitut
  • Kortnummer, kontonummer eller cpr.nr.

 Kortet bliver herefter spærret og kan ikke længere benyttes.

Brug samme pinkode til alle kort

Du har mulighed for at få samme pinkode til alle dine betalingskort. Så behøver du kun huske én kode til dit 

  • Dankort
  • Visa/Dankort
  • Mastercard Kredit
  • Mastercard Debit

Hvis du er i tvivl om, hvilket kort der skal være styrende for valg af pinkode, kan du kontakte os, så hjælper vi dig videre.

Hvor meget kan jeg bruge på mit kort?

Når du bruger dit kort herhjemme og i udlandet, er der en række beløbsgrænser og gebyrer, du skal være opmærksom på – både ved kontanthævninger samt køb i fysiske forretninger og netbutikker.

Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt min pinkode?
Hvis du har glemt din pinkode, skal du kontakte banken, som kan give dig en ny pinkode.
Hvad gør jeg, hvis mit kort ikke virker?
Hvis dit kort ikke virker, skal du kontakte banken.
Hvad skal jeg gøre for at tage mit nye kort i brug?
Dit kort skal aktiveres, før det kan tages i brug. Du modtager et brev med kortet, hvor der står, hvordan kortet aktiveres.
Hvilke forsikringer har jeg på mit kort?

Der er tilknyttet forsikring til en række betalingskort fra BankNordik.

Læs om forsikringerne her:

Der er ikke forsikring til Mastercard Debit Standard og Visa/Dankort. 

Hvor kan jeg se en oversigt over mine kort?
Du kan se en oversigt over dine kort i Netbank.
Log på Netbank – tryk på konti og kort – vælg kortoversigt.
Hvordan ansøger jeg om kort?

For at ansøge om et kort skal du udfylde et ansøgningsskema og kontakte banken.

Hvordan genbestiller jeg et kort?
Det er ikke nødvendigt at genbestille et kort. BankNordik sender automatisk et nyt kort, før kortet udløber.
Hvornår modtager jeg mit bestilte kort?
Fra et kort er bestilt, vil der gå omkring 8-10 dage, til du modtager kortet.
Hvordan aktiverer jeg mit kort?

Du aktiverer kortet via telefon: 

  • Ring til Nets Kortaktivering på 44 89 73 50
  • Indtast kortnummeret (16 cifre på kortets forside) – og afslut med #
  • Indtast dit 5-ciftrede aktiveringsnummer, som er 0 (Nul) efterfulgt af de sidste 4 cifre i dit CPR-nummer. Afslut med #.
  • Du får herefter beskeden: “Kortet er nu aktiveret”.

Det er vigtigt, at du aktiverer det nye kort hurtigst muligt. Hvis du ikke gør det, vil kortet blive slettet og eventuelle forsikringer vil ophøre.

Når du får et nyt kort skal du huske:

  • at kontrollere, at oplysningerne på kortet er korrekte
  • at underskrive dit nye kort med det samme
  • at tilmelde dig Mastercard ID Check eller Verified by Visa på nets.eu/sikkernethandel
  • at dit nye kort har nyt kortnummer – husk derfor at ændre dette, hvis du har tilmeldt dig BroBizz, tidsskriftsabonnementer, mobilparkeringsløsninger, iTunes m.m.
Hvad gør jeg, hvis mit kort er blevet misbrugt eller er blevet væk?

Hvis dit kort er blevet misbrugt eller er blevet væk, skal du med det samme spærre det.

Du kan selv spærre dit kort i Netbank eller Mobilbank. Alternativt kan du henvende dig til os eller Nets.

Hjælp til spærring af kort i bankens åbningstid

Ring på 76 97 80 00
Mandag - torsdag kl. 9-19
Fredag kl. 9-16

Henvend dig til din filial i filialens åbningstid
Mandag - fredag kl. 10-16
Torsdag kl. 10-17

Hjælp til spærring af kort uden for bankens åbningstid

Spærring af Visa/Dankort, Dankort eller Hævekort
Ring på telefon: (+45) 44 89 29 29

Spærring af Mastercard
Ring på telefon: (+45) 44 89 27 50

Når du taler med Nets, bedes du oplyse:

  • Navn
  • Adresse
  • Dit pengeinstitut
  • Kortnummer, kontonummer eller cpr.nr.

 Kortet bliver herefter spærret og kan ikke længere benyttes.

Hvad gør jeg, når mit kort udløber?
Du skal ikke foretage dig noget. Du vil automatisk få tilsendt et nyt kort.

Se også

Mastercard Platinum

En dreng og en pige kører i karrusel

Få rabat med dit Mastercard

Gode råd om kort

Vil du bestille et kort?

Ring til vores Kundeservice på

76 97 80 00

... eller send en besked