Få hjælp til Netbank og Mobilbank

Hvis du har brug for hjælp til din Netbank eller Mobilbank, er du naturligvis meget velkommen til at kontakte kundeservice på 76 97 80 00.

Før du ringer...

Nedenfor har vi samlet en oversigt over kendte fejlmeddelelser samt en række spørgsmål og svar om Netbank og Mobilbank

Se også vejledning til Netbank, hvor du bl.a. kan se, hvordan du laver en overførsel, skifter mellem flere aftaler, opretter budget m.m.

Åbningstider for support

Du kan ringe på tlf. 76 97 80 00 på følgende tidspunkter:

Hverdage: kl. 8-22
Lørdag, søndag og helligdage: kl. 11-20 
24. dec., 31. dec. og 1. jan.: kl. 10-14 

Vær opmærksom på at vores Kundeservice yder support på brug og tilmelding af Mobilbank og Netbank men ikke på den tekniske opsætning af telefon eller pc. 

Ofte stillede spørgsmål om

Netbank

Hvordan tilmelder jeg mig Netbank?
Du tilmelder dig Netbank ved at kontakte banken her via hjemmesiden eller på tlf. 76 97 80 00.
Hvad er KontoKig?

KontoKig er en mindre udgave af den almindelige Netbank. Med KontoKig kan du ikke overføre penge og betale regninger, men du har stadig mange andre muligheder. Du kan bl.a.:

  • Se saldo og kontobevægelser på dine konti
  • Se indhold, bevægelser og kursværdi på dine depoter
  • Læse breve og meddelelser fra banken
  • Kommunikere skriftligt med banken
  • Sende filer og dokumenter til banken (krypteret)
  • Oprette Beskedservice-aftaler

KontoKig virker på både computer, tablet  og mobil. Det kræver blot, at du har adgang til internettet.

Hvordan underskriver jeg min netbankaftale digitalt?

For at underskrive din netbankaftale digitalt, skal du gå ind i dit underskriftsrum på www.banknordik.dk. Underskriftsrummet finder du i øverste højre hjørne ved at vælge linket "Log på" og herefter "Aftaler til underskrift".

Skal jeg installere noget for at bruge Netbank?
Nej, du behøver ikke installere noget for at bruge Netbank. Du finder et link til netbanken øverst til højre på denne hjemmeside.
Hvordan logger jeg på Netbank?
Du finder et link til Netbank øverst i højre hjørne på www.banknordik.dk. Indtast dit bruger-id og adgangskode. Indtast herefter en kode fra dit nøglekort.
Hvad kan jeg bruge Netbank til?
I netbanken kan du betale regninger, overføre penge, se din saldo, lave budget, oprette og ændre betalingsaftaler, handle med værdipapirer og meget mere.
Er min computer/tablet klar til Netbank?
På tjekbank.dk kan du se, om din computer eller tablet er klar til Netbank. På siden kan du også finde nyttige vejledninger og links.
Hvor meget kan jeg overføre i netbanken?
Du kan overføre så meget, som du har stående på din konto.   

Dog vil du modtage en sikkerheds-sms med en kode, hvis du ønsker at overføre større beløb. Hvis du ikke har angivet et mobilnummer i netbanken, kan du ikke overføre større beløb. Du angiver dit mobilnummer i netbanken under "indstillinger/brugeroplysninger". Når du har angivet dit mobilnummer, skal du kontakte vores kundeservice på tlf. 76 97 80 00, så vi kan lave de sidste rettelser, så du kan overføre større beløb.
Hvad er fristen for at lave overførsler, hvis pengene skal overføres samme dag?
  • Overførsler mellem egne konti i BankNordik, som du godkender inden kl. 19.30, bliver bogført samme dag.
  • Overførsler til andres konti i BankNordik, som du godkender inden kl. 19.30, er til rådighed på modtagerens konto samme bankdag*
  • Standardoverførsler til konti i andre pengeinstitutter, som du godkender senest kl. 19.30, er til rådighed på modtagers konto næstkommende bankdag.
  • Sammedagsoverførsler** på en bankdag til konti i andre pengeinstitutter, som du godkender samme dag senest kl. 12.30, er til rådighed på modtagers konto samme bankdag. 
  • Straksoverførsler** på en bankdag til konti i andre pengeinstitutter kan udføres døgnet rundt alle årets dage. Pengene er på modtagers konto efter få sekunder.
  • Indbetalingskort, som du godkender senest kl. 19.30, er modtagers pengeinstitut i hænde næste bankdag.

Overførsler og betalinger til udlandet

  • Overførsler til konti i udlandet, som du godkender inden kl. 13.00, er til rådighed overfor BankNordiks korrespondentbanker hhv. 2 eller 1 bankdag frem.

*Bankdag: er alle hverdage, hvor bankerne har åbent. Lørdage, søndage, helligdage samt Juleaftensdag og Grundlovsdag er ikke bankdage.
**Kontooverførsler udført som en sammedagsoverførsel eller straksoverførsel er gratis for kunder tilmeldt BankNordiks kundeprogram Nordik360 og Private Banking. Øvrige kunder kan tilvælge funktionen mod et gebyr. Gældende priser for BankNordiks services fremgår af prisbogen.

Hjælp til fejlmeddelelser i netbanken

Hvis du har problemer med fejlmeddelelser i netbanken, hjælper det ofte at rydde din browsers historik eller nulstille din browser.

Ofte stillede spørgsmål om

Mobilbank

Hvordan tilmelder jeg mig Mobilbank?
Du tilmelder dig mobilbanken i selve mobilbank-appen. Alternativt kan du tilmelde dig via Netbank. Du kan se hvordan du tilmelder dig her.
 
Du skal desuden hente en gratis app med BankNordiks mobilbank via App Store eller Google Play. 
Hvordan kommer jeg i gang med at bruge mobilbanken?
Du henter en gratis app med BankNordiks Mobilbank via App Store eller Google Play. Herefter tilmelder du dig Mobilbanken. Det kan du gøre enten i selve app'en eller via netbanken. 
Hvem kan jeg ringe til for at få hjælp?
Hvis du har brug for hjælp til din Mobilbank, er du naturligvis meget velkommen til at kontakte Kundeservice for support. Du kan ringe på tlf. 76 97 80 00 alle hverdage kl. 8-22, lørdag, søndag og helligdage kl. 11-20 samt 24. dec., 31. dec., og 1. jan. kl. 10-14.
 
BankNordiks Kundeservice yder support på brug og tilmelding af Mobilbank men ikke på den tekniske opsætning af telefonen. For at få hjælp til opsætningen skal du kontakte dit teleselskab.
Kan jeg ændre min adgangskode og brugernavn?
Ja, du logger på din Netbank og går til 'Aftaler' - 'Mobilbank'. Her kan du både ændre brugernavn og din adgangskode.
Kan jeg tilmelde mere end én aftale?
Ja, det er muligt at vælge mellem alle sine aftaler, når man tilmelder sig mobilbanken i selve mobilbankappen. Man kan ligeledes komme tilbage til tilmeldingsflowet på et senere tidspunkt og tilmelde yderligere aftaler.
Hvor meget kan jeg overføre i mobilbanken?
Du kan overføre 15.000 kr. ad gangen via mobilbanken.

Du vil ved overførslen modtage en sikkerheds-sms til det telefonnummer, som du har opgivet ved oprettelse af mobilbankaftalen. Hvis dette nummer ikke er korrekt, skal du logge ind i netbanken og registrere dit mobilnummer under "indstillinger/brugeroplysninger". Når du har angivet dit mobilnummer, skal du kontakte vores kundeservice på tlf. 76 97 80 00, så vi kan lave de sidste rettelser. 
Hvilke funktioner har mobilbanken?
Med Mobilbank kan du blandt andet tjekke saldo og posteringer på kontoen, overføre penge mellem konti, betale regninger og se kommende betalinger.
Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt adgangskoden?
Hvis du har glemt din adgangskode - eller vil have en ny adgangskode - skal du logge på din Netbank og gå til 'Aftaler' - 'Mobilbank'. Her kan du ændre adgangskoden og brugernavn.
Virker mobilbanken på iPad og Android Tablet?
Ja, den virker på begge. Når du overfører, skal du være opmærksom på, at du får bekræftelses-sms'en på den mobiltelefon, du har tilmeldt i mobilbanken. For at hente app'en til iPad skal du søge efter apps til iPhone. Denne søgemulighed vælges i øverste venstre hjørne i App Store.
 
Du kan dog også vælge at bruge den fulde netbank på din tablet ved at åbne banknordik.dk i en browser og logge på netbanken øverst til højre.
Skal jeg være kunde for at bruge mobilbanken?

Hvis du ikke er kunde, kan du bruge de funktioner, der ikke kræver, at du er logget ind, f.eks.: valutaomregner, find filial, find pengeautomat og kontakt.

Hvordan logger jeg på mobilbanken?
Du logger på med det brugernavn og den adgangskode, du har lavet i netbanken, når du tilmelder dig mobilbanken.
Kan jeg logge på med en almindelig telefonforbindelse eller 3g?
Ja, du kan både logge på med en almindelig telefonforbindelse og 3g.
Kan jeg logge på mobilbanken med NemID?
Du skal kun bruge NemID, når du opretter dig via mobilbanken. Når du logger på efterfølgende bruger du en selvvalgt adgangskode. Ved godkendelse af betaling af girokort eller en overførsel til en andens konto modtager du en sms med en kode, der skal indtastes sammen med din 4-cifrede adgangskode.
Hvorfor skal jeg logge ind med NemID, når jeg tilmelder mig i mobilbanken?
Det kræver et højt sikkerhedsniveau at gennemføre tilmeldingen, og det kræver desuden, at man signerer sin aftale om Mobilbank med NemID.
Kan jeg skrive til min rådgiver via mobilbanken?
Ja, du kan skrive til din rådgiver via mobilbanken. Vælg menupunktet Beskeder og tryk på "Ny besked-ikonet". Beskeder sendes via en sikker forbindelse, så du kan trygt sende fortrolige oplysninger i en besked.
Er det sikkert at bruge Mobilbank?
Ja. Mobilbanken er sikkerhedsgodkendt af et eksternt sikkerhedsfirma og har fået højeste sikkerhedskarakter.
Hvordan spærrer jeg mobilbanken?
Har du brug for at spærre din mobilbank, er det nemmest at skifte din adgangskode. Det gør du i netbanken, hvor du går til 'Aftaler' - 'Mobilbank'. Her kan du både ændre brugernavn og din adgangskode.
 
Hvis du ønsker helt at fjerne din adgang til mobilbank, skal du slette mobilbanken på din telefon og fjerne funktionen i netbank. Det gør du under 'Aftaler' - 'Kundeaftale'. Vælg 'Tilmelding eller framelding af funktioner' og vælg herefter 'Smartphone' i toppen. Fjern alle aftaler og klik ok. Dette anbefales kun, hvis du slet ikke vil bruge mobilbanken mere. Hvis du kun vil spærre den for udefrakommende, skal du bare ændre adgangskoden.
Hvilken telefon skal jeg have for at logge på mobilbanken?
Du skal have en iPhone eller Android-telefon for at logge på mobilbanken.
Virker mobilbanken på trådløst net / WiFi?
Ja, mobilbanken virker på trådløst net og WiFi.

Se også

Har du brug for hjælp til din Netbank eller Mobilbank?

Ring til vores Kundeservice på

76 97 80 00

... eller send en besked