FacebookPixel

Advarsel om nyt phishing-forsøg
23-01-2018

Svindlere på spil i Nets navn

Der er langt fra tale om et enestående tilfælde, men nu er svindlere endnu engang på spil i Nets navn.

Adskillige danskere har mandag modtaget en mail, der ser ud til at komme fra Nets, hvori det bliver oplyst, at ens kort er blevet spærret således, at det ikke kan bruges til hverken online betaling eller automathævning.

'Kære kunde hos Nets, Vi informerer dig om, at dit kort er blevet blokeret efter en teknisk hændelse i vores kundedatabase, så du kan faktisk ikke bruge dit kort til følgende tjenester, før du aktiverer kortet igen,' lyder det i mailen, hvorefter at 'Pengeautomat' og 'Online betaling' bliver listet op som de tjenester, hvor kortet ikke længere kan bruges.

Hos Nets understreger man, at mailen ikke kommer fra dem og opfordrer samtidig modtagere til straks at slette den.

Hvis du modtager phishing-forsøg via mail eller SMS
Der udsendes jævnligt falske sms'er eller emails fra svindlere, som udgiver sig for at være fra bl.a. Nets, NemID, Microsoft og Visa/Mastercard. Ved de såkaldte phishing-forsøg bliver du bedt om at opgive følsomme oplysninger som fx adgangskoder, betalingskortnummer, CPR-nr. eller NemID nøglekort.

Du må aldrig opgive dine personlige oplysninger eller sende billeder af dit NemID nøglekort. Er du kommet til at opgive dine oplysninger, eller er du i tvivl, skal du hurtigst muligt kontakte os på telefon 76 97 80 00.
 

Læs mere om de forskellige former for phishing og hvad du skal gøre på Nets' hjemmeside.


‹ Tilbage
Accepter cookies fra vores hjemmeside

Vores hjemmeside bruger cookies til at spore din adfærd og til at forbedre din oplevelse på sitet.

Du kan altid slette gemte cookies ved at besøge de avancerede indstillinger for din browser.

Du kan læse mere om cookies her.

Tillad ikke cookies Tillad kun funktionelle cookies Tillad alle cookies