Ofte stillede spørgsmål om

Konti og betalinger

Hvor får jeg en oversigt over mine konti?
Du har følgende to muligheder:

1. I Netbank
Log ind i netbanken. Vælg "Konti og kort" - tryk på "Kontooversigt".

2. På din årsoversigt
Hvor finder jeg bankens SWIFT/BIC kode?
Bankens SWIFT/BIC kode er BANODKKK og kan til enhver tid ses nederst på bankens hjemmeside.
Hvor finder jeg en oversigt over mine betalingsaftaler?
Du har følgende to muligheder:

1. I Netbank
Log på Netbank - klik på "Aftaler" - vælg "Betalingsaftaler".

2. Kontakt banken
Hvor finder jeg mit IBAN-nummer?
Du kan finde dit IBAN-nummer følgende tre steder:

1. I Netbank
Log på Netbank – tryk på funktionsmenuen (de tre prikker) ud for den konto, som du skal se IBAN-nummeret på – vælg "Kontovilkår".

2. I Mobilbank
Log på Mobilbank – vælg den konto, som du vil se IBAN-nummeret på – tryk på "Vilkår" nederst til venstre.

3. På dit kontoudskrift
Du kan se det på dit kontoudskrift, som du modtager i Netbank, i e-Boks eller i papirform.
Hvor finder jeg mit kontonummer?
Du kan finde dit kontonummer følgende fem steder:

1. I din Netbank 
Log på netbank – kontonummeret står på kontooversigten under den enkelte konto
 
2. På dit Visa/Dankort

3. På dit hævekort

4. På dit MasterCard Debit

5. På dit kontoudskrift
Hvor hurtigt kan jeg overføre penge til en konto?
Der er tre muligheder, når du vil overføre penge til en konto i Danmark; Standard, Samme dag og Straks.

Standardoverførsel:
Beløbet overføres følgende bankdag. Denne mulighed vælges automatisk, når du laver en overførsel i netbank.

Sammedagsoverførsel:
Pengene overføres samme dag, hvis overførslen er godkendt inden kl. 12.30 samme dag.

Straksoverførsel:
Pengene overføres inden for få sekunder.

Eventuelle gebyrer vil fremgå af prisbogen, se under serviceydelser.
Hvor ser jeg bevægelserne på min konto?
Du har følgende fire muligheder:

1. Du kan se alle bevægelser i Netbank
Log på Netbank – vælg konto

2. Du kan se alle bevægelser i Mobilbank
Log på Mobilbank – vælg konto.

3. Du kan se de sidste posteringer i pengeautomaten
Indsæt dit kort – indtast din kode – vælg "Anden funktion".

4. SMSbank
Hvis du har SMSbank, kan du også få en oversigt over de seneste bevægelser der.
Hvordan ser jeg saldoen på en konto?
Du har følgende fire muligheder

1. Se saldoen i din Netbank
Log på netbank, hvor du får vist en oversigt over dine konti på forsiden.

2. Se saldoen i din Mobilbank
Log på Mobilbank, hvor du får vist en oversigt over dine konti på forsiden.

3. Få saldoen oplyst via SMSbank
Skriv:S (mellemrum) DIT KONTONUMMER (mellemrum) DIN PERSONLIGE KODE og send beskeden til 50190.

4. Få saldoen oplyst i en BankNordik automat
Indsæt dit kort – indtast din kode – tryk på "Anden funktion" – tryk på "Saldoforespørgsel".
Hvor ser jeg, hvilke gebyrer jeg betaler?
Du har følgende tre muligheder:

1. På den årlige gebyroversigt der bliver tilsendt i januar

2. I netbank kan du se de skyldige gebyrer, der endnu ikke er blevet trukket.
Log på Netbank – tryk på funktionsmenuen (de tre prikker) ud for den konto, som du skal se gebyrer for – vælg "Kontovilkår".

3. Kontakt banken
Hvor ser jeg renten på min konto?
Du har følgende tre muligheder:

1. I Netbank
Log på Netbank – tryk på funktionsmenuen (de tre prikker) ud for den konto, som du skal se renten på – vælg "Kontovilkår".

2. I Mobilbank
Log på Mobilbank – vælg den konto, som du vil se renten på – tryk på "Vilkår" nederst til venstre.

3. Kontakt banken
Hvordan bliver min konto til en NemKonto?
Du har følgende to muligheder:

1. www.nemkonto.dk
Log ind på selvbetjening – skriv dit registreringsnummer og kontonummer – tryk på gem.

2. Kontakt banken
Hvordan ændrer jeg min NemKonto?
Du har følgende to muligheder:

1. www.nemkonto.dk
Log ind på selvbetjening – skriv dit registreringsnummer og kontonummer – tryk på gem.

2. Kontakt banken
Hvordan bestiller jeg en kontoudskrift?
Du har følgende to muligheder:

1. Netbank
Fra den 6. oktober 2014 modtager alle kunder i BankNordik, som er over 18 år, kontoudskrifter i Netbank. Hvis du fik leveret kontoudskrifter til din e-Boks inden den 6. oktober 2014, vil du kunne fremfinde kontoudskrifter fra før denne dato i din e-Boks.

2. Kontakt banken
Hvordan betaler jeg et giro- eller indbetalingskort?
Du har to muligheder:

1. Betal via Netbank eller Mobilbank
Det er nemt og meget billigere at betale dit giro- eller indbetalingskort via Netbank. Log på Netbank – vælg "Betal og overfør" – og vælg "Betal indbetalingskort". Du kan finde en vejledning til netbanken her. 

2. Betal i din filial
Du kan også møde op personligt i din filial og få det betalt. Bemærk dog, at ved betaling i din filial må du forvente en ekspeditionstid på op til tre bankdage, før betalingen er gennemført.

Se oversigt over vores filialer her.
Hvordan finder jeg ud, hvad jeg har tilbage efter mine regninger er betalt?
Hvis alle dine regninger ligger som faste overførsler i Netbank eller er tilmeldt Betalingsservice, kan du til enhver tid se din disponible saldo for den næste måned i Netbank. Din disponible saldo er det beløb, du har tilbage, efter regningerne er betalt.

Log på Netbank – vælg en konto – tryk på "Likviditet" øverst oppe. Her kan du så vælge en periode og trykke på ok. Herefter vil dit disponible beløb blive vist.

Bemærk at det disponible beløb ikke tager højde for fremtidige indtægter eller fremtidige Betalingsservice-aftaler, og du bør derfor med jævne mellemrum manuelt beregne dit disponible beløb.
Hvordan giver jeg fuldmagt til min konto?
Du samt fuldmagtshaver, dvs. den person der skal have fuldmagt til din konto, bedes møde op i din filial og medbringe legitimation.
Hvordan hæver jeg penge?
Du kan hæve penge i pengeautomaterne i vores filialer. Du kan hæve danske kroner og euro.

Se en oversigt over vores filialer her.
Hvordan indsætter jeg en check?
Brugen af checks har de seneste år været markant faldende i takt med, at der er kommet nye effektive elektroniske alternativer til checken. Bankerne har derfor truffet beslutning om at ophæve checksamarbejdet, hvor de enkelte banker er forpligtet til at indløse checks, udstedt af andre banker.
 
Det er derfor ikke muligt at indsætte eller indløse checks i BankNordik.
Hvordan indsætter jeg penge?
Du kan indsætte penge (sedler) ved samtalige af BankNordiks filialer.
 
Der vil være mindst én pengeautomat med denne funktion tilgængelig ved hver filial. 
Hvordan indsætter jeg penge i døgnboks?

For at indsætte penge via døgnboks skal du have en døgnboksaftale med en af bankens filialer. Kontakt venligst den filial, hvor du ønsker at oprette en døgnboksaftale. Det er filialerne i Esbjerg, Haderslev, Kolding og Frederiksberg, der tilbyder indbetaling via døgnboks.

Se oversigt over vores filialer her.

Hvordan opretter jeg en fast kontooverførsel?
Du har følgende to muligheder:

1. Netbank
Log på Netbank – klik på "Aftaler" – vælg "Opret fast overførsel".

2. Kontakt banken
Hvordan overfører jeg et beløb til en anden konto i Danmark?
Du kan overføre via Netbank eller Mobilbank.

Log på – vælg "Betal og overfør" – og tryk på "Overfør". Du kan finde en vejledning til netbanken her.
Hvordan overfører jeg penge til udlandet?

Du har to muligheder:

1. Overfør via Netbank
Det er nemt at overføre penge til udlandet via Netbank. Log på Netbank – vælg "Betal og overfør" – og tryk så på "Overførsel til udlandet". Du kan finde en vejledning til netbank her.

2. Overfør i din filial

Se liste over filialer her.

Læs også

En mand har sin netbank fra BankNordik åben på computer, tablet og smartphone

Ofte stillede spørgsmål om

Netbank

Ofte stillede spørgsmål om

Betalingskort 

En ungt par er ude og gå i byen og ser på hinanden

Ofte stillede spørgsmål om

Nordik360

En mand bruger BankNordiks mobilbank på sin smartphone

Ofte stillede spørgsmål om

Mobilbank

Skal vi hjælpe dig videre?

Ring til vores Kundeservice på

76 97 80 00

Send besked